Materiały drukowane /

Dlaczego potrzebuję takich materiałów reklamowych?

projektowanie graficzna materiałów reklamowych do druku

Czy projekty drukowane, a więc: ulotki, plakaty, foldery, wizytówki itp. są jeszcze potrzebne skoro jest Internet? To zależy od tego, czym zajmuje się Twoja firma. O ile wizytówka jest elementem komunikacji, który powinieneś posiadać , to inne materiały drukowane powinieneś dobierać decydując, do kogo kierujesz swoją ofertę i co chcesz dzięki nim uzyskać.

Co jest ważne w decyzji o wyborze materiałów reklamowych? Przede wszystkim grupa docelowa, czyli do kogo kierujemy swój przekaz/ofertę. Istotne jest także, gdzie będą pojawiały się twoje materiały reklamowe i jaki chcesz osiągnąć cel (wizerunkowy, informacyjny, sprzedażowy, itp.).

W jaki sposób możesz dotrzeć do swoich potencjalnych klientów i zachęcić ich do skorzystania z twojej oferty? Przecież masz stronę internetową, publikujesz posty w social mediach masz reklamy AdWords itp. Po co Ci coś jeszcze? Ładnie zaprojektowane materiały reklamowe, które możesz przekazać klientowi w miejscu sprzedaży lub dołączając do przesyłki w przypadku sprzedaży internetowej, pomagają w przywiązaniu klienta do danej marki i mogą pomóc w decyzji klienta o ponownym skorzystaniu z Twojej oferty (np. ulotki z kodami promocyjnymi na kolejne zakupy, ulotka z informacją o innych podobnych produktach czy usługach powiązanych z dotychczasowymi wyborami twoich klientów).

Postaram się krótko przedstawić możliwości jakie daje wybór konkretnych materiałów reklamowych. Będziesz mógł sobie odpowiedzieć na pytanie: czy ta forma przekazu reklamowego jest dobra dla Ciebie i z których rodzajów materiałów powinieneś skorzystać?

Plakat – możesz komunikować produkt lub usługę w miejscu sprzedaży (jeśli twój klient musi chwilę poczekać na obsługę będzie mógł w tym czasie zapoznać się z Twoją ofertą) lub w miejscu, gdzie często bywają Twoi klienci (tutaj ważne jest by dobrze określić swoją grupę docelową). Należy pamiętać, że plakat nie może być przeładowany ilością informacji. Nadaje się raczej na komunikaty, które będzie można przeczytać „w biegu” (można też umieścić na nich QR kod kierujący do naszej strony internetowej).

Ulotka – będzie dobra jeśli mamy do przekazania klientowi większą ilość informacji, jako forma pomocnicza do plakatu (uzupełnienie przekazu reklamowego). Ulotka sprawdza się szczególnie w sytuacji gdy klient nie podejmuje decyzji o zakupie od razu, tylko musi przemyśleć zakup. Może wówczas zabrać ulotkę do domu i spokojnie przemyśleć ofertę. Jest to istotne, zwłaszcza jeśli twój produkt lub usługa przedstawiają wyższą jakość niż konkurencji, a twoja marka nie ma jeszcze tak silnej pozycji na rynku jak konkurencja. Zaletą ulotki jest także ilość formatów do wyboru: od A6, DL, A5 po ulotki składane oraz wiele niestandardowych formatów.

Folder – jest materiałem bardziej ekskluzywnym. Sprawdza się szczególnie w sytuacji, gdy mamy do zaoferowania więcej produktów lub usług które są stale w ofercie. Klienci bardzo często zostawiają sobie katalogi (np. katalogi prezentujące meble, katalogi modowe, katalogi z opisem usług kosmetycznych czy medycznych) Katalog pozwala na szczegółowe zapoznanie się z ofertą firmy. Pozwala na uświadomienie sobie potrzeby zakupu przez klienta.

Gazetka reklamowa, broszura – pełni podobną formę jak ulotka czy folder. Jednak nie ma w sobie już takiej ekskluzywności. Powinieneś wybrać tą formę jeśli chcesz dotrzeć do dużej ilości odbiorców w okolicy twojej firmy, a twoja oferta ulega częstym zmianom.

Roll-up – to narzędzie szczególnie przydatne, gdy bierzesz udział w różnego rodzaju konferencjach, szkoleniach lub wydarzeniach gdzie chcesz przedstawić swoją firmę. Warto poświęcić tej formie trochę więcej uwagi ze względu na to, że jest to materiał który ma zachęcić do podejścia do stoiska (jeśli jest wykorzystywany w takiej formie) lub zachęcić do wejścia np. na stronę internetową (jeśli jest postawiony w punkcie sprzedaży lub tylko stanowi tło w trakcie wydarzenia). Roll-up służy raczej komunikacji wizerunkowej, dlatego warto by był dobrze zaprojektowany.

Billboard, Citylight, Cityboard – zadanie tych nośników jest podobne do plakatu. Mają za zadanie zachęcić do kontaktu (wejścia na stronę internetową, pojawieniu się w punkcie sprzedaży itp.) Sprawdzą się przede wszystkim w sytuacji gdy wiemy, że nasi klienci pojawiają się często w konkretnej okolicy (obok konkurencji, w okolicy w której znajduje się nasza firma itp.) Co możemy komunikować przez te kanały reklamowe – przede wszystkim mogą one służyć kampaniom wizerunkowym, promocji nowych produktów lub usług, wskazywać pojawienie się nowego miejsca sprzedaży itp.

Teczki – warto zainwestować w projekt teczki szczególnie, gdy przekazujemy klientowi ofertę lub umowy w postaci wydruków. Stanowi ona głównie formę wizerunkową. Ładnie zaprojektowana teczka będzie często wykorzystywana przez klienta również w innych sytuacjach, co będzie stanowiło wartość dodaną, gdyż będzie wzmacniało przekaz, że nasza firma jest godna zaufania, bo ktoś już skorzystał z jej usług.

Jeśli nie wiesz, które materiały reklamowe będą najbardziej odpowiedne dla twojej działalności, skontaktuj się ze mną a pomogę Ci w wyborze.

Przykładowe materiały reklamowe, które mogę dla Ciebie zaprojektować:

  • Reklama zewnętrzna: Billboard, Citylight, Cityboard, Banner, tablice informacyjne itp.
  • Plakaty, Roll-upy
  • Ulotki, broszury, foldery
  • Gazetki reklamowe
  • Druki akcydensowe: Papier firmowy, bloczki, wizytówki, koperty
  • Teczki
  • Ogłoszenia prasowe, inserty do prasy,
  • Standy, woblery, naklejki, kupony rabatowe itp.
  • Identyfikatory
  • Kubki, nadruk na torby reklamowe itp.
  • Kartki świąteczne i okolicznościowe
  • Oraz wiele innych

Wybrane projekty

Citylight

Projekt Citylight

Projekt reklamy citylight dla Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej

Reklama na rowerze miejskim

Reklama na rowerze

Projekt reklamy mobilnej na rowerach miejskich

Projekt folderu

Projekt folderu

Projekt folderu o firmie dla Democo Poland

kartka świąteczna

Kartka świąteczna

Projekt kartki świątecznej dla firmy Analyx

Projekt ilustracji na koszulkę

Ilustracja na koszulkę

Projekt nadruku na koszulkę dla NeoReh

ulotka promocyjna

ulotka promocyjna

Projekt ulotki składanej do formatu DL dla firmy szkoleniowej

Roll-up szkoły językowej Gaduła

Roll-up szkoły językowej

Projekt Roll-up'u promocyjnego dla szkoły językowej dla dzieci

Projekt teczki dla firmy Audiocentrum

Teczka Audiocentrum

Projekt teczki dla firmy Audiocentrum

Zobacz więcej moich projektów do internetu i nie tylko